DSolution

Riddermark Bil

Riddermark är ett relativt ungt bolag, startat 2007. Deras affärsidé är förenklat att sälja och köpa begagnade bilar, och sedan start har det gått i rasande fart. Idag har de totalt 14 butiker spridda över hela landet.

SANDRA VAINIKKA SOM ARBETAR PÅ EKONOMIAVDELNINGEN BERÄTTAR - När jag började 2015 var vi 40 anställda. Idag är vi nästan 130 anställda! Vi har alltså vuxit väldigt mycket de senaste åren och hos oss sker saker ofta väldigt snabbt. Det visade sig tydligt på anläggningen i Järfälla där Sandra blev involverad i att se över diverse avtal för lokalen. - Vi ville se över alla avtal för att kunna samla dem och i slutändan spara pengar. Jag fick då se över vår kaffe- och pauslösning, jag som inte ens dricker kaffe, skrattar Sandra. - Vi hade då två kaffemaskiner i anläggningen från två olika leverantörer, vilket idag känns helt galet. Vi ville hitta en leverantör som kunde leverera bra kaffemaskiner men också växa med oss, och hjälpa oss när vi öppnade fler anläggningar, berättar Sandra vidare. Och så kom Riddermark Bil i kontakt med DSolution.

EXTRA SERVICE - EN VIKTIG TRYGGHET
En av anledningarna till att Riddermark valde att gå med DSolution var, förutom den höga kvalitén på kaffemaskinerna, möjlighet till inköp och lagerhållning av muggar med tryck. - Vi använder muggar med vår logga på, och det går åt en hel del. Vi har ingen möjlighet att själva lagerhålla dessa. Genom att vi kan beställa ett stort parti muggar som DSolution lagerhåller åt oss och skickar ut till anläggningarna vid behov kan vi spara en hel del pengar. Det ger också mig en trygghet att veta att vi har muggar för omgående leverans och därför inte behöver vänta i veckor för att de ska tryckas, berättar Sandra. Hon fortsätter att berätta att varje anläggning själv beställer sitt kaffe till sin maskin, och genom DSolutions webshop underlättar det hanteringen. -Dessutom kan vi ringa om det är panik, så har vi fått det utkört på samma dag. Det är guld värt för både de anställda och våra kunder.

HÖGA FÖRVÄNTNINGAR PÅ KAFFEMASKINER SOM BARA MÅSTE FUNGERA
Det fanns såklart en del förväntningar på de nya kaffemaskinerna och kringservicen. - Vi brukar alltid berätta för nya potentiella leverantörer att när vi säger att något ska gå snabbt, så menar vi verkligen det. Men alla förstår inte. Här går det undan om man ska hänga kvar, säger Sandra och ler. - Det är otroligt viktigt att våra leverantörer har samma tänk annars blir det flaskhalsar, men där har DSolution verkligen levererat.

Och när det kommer till något så viktigt som kaffe så måste maskinerna bara fungera. - Vi ska inte behöva ringa servicetekniker hela tiden, det ska vara lätt att beställa, snabb leverans av kaffe och såklart till ett bra pris. Det är så viktigt.

En av utmaningarna har varit Riddermarks egen personal. -Vi har ganska ung personal som inte riktigt förstår det här med att rengöra kaffemaskinerna. Så för ett år sedan byttes maskinerna till helt nya samtidigt som serviceintervallerna blev betydligt tätare, och Sandra berättar att hon upplever en väldigt stor skillnad. – Mina kollegor ringer inte mig längre för att fråga om rengöring, berättar hon. Sandra berättar vidare att det är skönt att ha en kaffepartner som är lyhörd för hur just deras verksamhet fungerar.

- Även kommunikationen med både servicetekniker och kontaktpersonen har fungerat bra. Riddermarks Bil har haft samma kontaktperson under flera år. Sandra berättar vidare. - Det känns tryggt att ha samma kontaktperson hela tiden. Hon känner oss och vet vilka behov och krav vi har.

ETT GOTT RÅD TILL ANDRA
Sandra får frågan om vilket råd hon skulle ge till andra som ska göra samma resa som Riddermark. Hennes svar kommer omgående. - Det skulle vara att inte bara se priset utan se allt man får, även de mjuka värdena. Eftersom en bra fikalösning är så central i ett bolag, så spelar det ingen roll om det är billigt om maskinerna ändå är trasiga. Jag tycker att man verkligen ska se helheten. Det är något vi själva inte riktigt tänkte på tidigare, då var vi mest intresserade av ett attraktivt pris men det visade ju sig hos tidigare leverantörer att det ledde till att många saker inte fungerade. Sen är mycket relationsbyggande också, det ska känns rätt för alla parter för vi blir som ett team.

Nu blickar Riddermarks bil framåt. – Allt som kan underlätta för oss, oavsett om det gäller oss på ekonomi eller de ansvariga på anläggningar, är såklart fokus. Vi kan lita på DSolution och att de är en trygg partner när vi fortsätter att växa som bolag, avslutar hon.

Sandra Vainikka, Redovisningschef

SNABBKONTAKT

Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.