DSolution

.DS/NYHETER

Hållbarhetsfokus på Lidingöloppet

by Dsolution

DSolution har i år igen stöttat TCS Lidingöloppet med utskrifter av nummerlappar i ett koncept som gör arrangemanget ännu vassare ur ett hållbarhetsperspektiv.

Lidingöloppet är verkligen en folkfest med ungefär 40 000 deltagare! DSolution har för andra året i rad varit med och hjälpt till med nummerlapparna som printas ”on demand”. Nummerlapparna skrivs alltså ut på plats när löparen ska hämta den, och annat material så som kartor och besöksguider finns istället tillgängligt i en app. Nummerlappar till de deltagare som inte kommer till start, ca 15% av deltagarantalet, skrivs därför aldrig ut.

Martin Terry, operativ arrangemangschef för Lidingöloppet och spindeln i nätet, har valt denna lösning då det är mer ekonomiskt men framförallt så är det en vinst i det minimala spillet av pappret som inte hämtas ut. Denna lösning gör alltså både Lidingöloppet och miljön till vinnare.