Det är våra IT-teknikers och IT-konsulters inställning. Vi vet att en snabb och smidig servicedesk är skillnaden mellan att ditt arbete flyter på eller står still. DSolutions IT support och servicedesk är en serviceavdelning som kan hjälpa dig när datorn krånglar, vid IT-säkerhetsfrågor, om du har problem med uppkopplingen eller vill ha hjälp med serverproblem. Vi tar ett helhetsgrepp på er IT-miljö med stort fokus på säkerhet och med en riktigt bra support. Vi är en långsiktig partner med ambition att ha verklig förståelse för er verksamhet.
Phishing, ransomware, malware är exempel på sätt som bedragare försöker komma åt din dator eller data. Det gäller att försöka ligga ett steg före - Vi hjälper er med rätt konfigurering av tex. antivirus, men också utbildning av er personal.
Kontakta ossVi är partner åt Microsoft så du kan känna dig trygg med att vi har uppdaterad kompetens inom Microsofts växande utbud av licenser, applikationer, molntjänster och säkerhet som Microsoft365, Office365, Teams, SharePoint & Azure.
Läs merAlla har olika teknisk nivå när det kommer till datorproblem. Våra tekniker behärskar självklart både PC och Mac och hjälper till både med förstagångskonfiguration så att du bara kan logga in samt löpande när problem uppstår.
Kontakta ossDet är vanligt med personberoende inom IT på företag vilket är en stor risk, det är också svårt att säkerställa uppdaterad kompetens, säkra SLA och hantera förändringsarbeten och incidenter. Därför ska du välja att outsourca hela er IT-funktion till oss.
Sex fördelar med att ha en extern IT avdelningVår servicedesk, helpdesk, är din första kontakt och är hjärtat i vår verksamhet. Servicedesken spelar en nyckelroll i våra kunders upplevelse. Alla medarbetare på vår servicedesk har olika kompetens inom IT, viket gör att vi har en mycket bred och samlad kunskap. De kan också ta ett mer proaktivt och övergripande ansvar och titta på era affärsbehov snarare än att enbart fokusera på de incidenter och ärenden som rör din användarsupport. Självklart arbetar vi löpande med dokumentering vilket gör att ärendehanteringen effektiviseras.
Boka ett möteVi har konsulter med olika inriktningar och expertkunskaper, vilket gör att du kan vara säker på att rätt person hjälper er. Snabb återkoppling och hjälp gör att du kan fokusera på din verksamhet.
Om du finns i Stockholm med omnjed eller Östergötland har vi kunniga tekniker som snabbt kan vara på plats och hjälpa dig med smått som stort.
Vi föreslår IT-lösningar som är användbara och anpassade utifrån ert företag, med tydligt specificerade priser. Betala för det er verksamhet behöver, varken mer eller mindre.
Nya arbetssätt och funktioner kan verka skrämmande, men med utbildningar och en riktigt bra support kommer ni känna er trygga och utnyttja er Microsoft 365 miljö optimalt.
Vi förstår er verksamhet bättre om vi träffas fysiskt. Då kan vi tillsammans se lokalerna och träffa era medarbetare, vilket gör att vi bättre förstår vad er verksamhet behöver.
Vi har flera IT-supportavtal beroende på vad som passar er verksamhet bäst. Vissa företag vill kunna kontakta en IT-support vid händelse av problem, andra vill lägga över hela ansvaret för IT-miljön och söker en strategisk IT-partner. Det är enkelt att budgetera och ha en kostnadskontroll för er IT med support avtal med fast pris. Vårt mål är att förenkla och förtydliga er IT.
Kontakta oss för ett avtalsförslag
Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.